marlies.reismee.nl

Das pech, camera weg!

Dag allemaal,

Hier weer een kleine update uit Quito. Martine en ik hebben in 3 weken tijd enorm veel van Ecuador mogen zien. Helaas kunnen we daarvan 1 week niet met jullie delen, aangezien in 20 minuten van onoplettendheid in de bus mijn tas is leeggehaald. Gelukkig kunnen we dankzij onze vriend Frank die we in de jungle hebben ontmoet wel foto´s daarvan met jullie delen want hij heeft zijn foto´s met ons gedeeld. En zie het resultaat!

En in de jungle maak je best wat mee. We hebben een gids Neizer die al 20 jaar in de jungle woont en alles ziet. Hij heeft altijd een gigantisch mes bij zich, want je weetmaar nooit. Je kunt oog in oog komen te staan met een jaguar als het even tegen zit (in mijn beleving, want anderen zouden dit een hoogtepunt noemen). We vissen piraña´s en zoeken naar kaaimannen in een rivier waar we later in zwemmen bij zonsondergang. Tja, mijn verstand zei de eerste dag nog dat dit niet overeenstemde met elkaar, maar later toch maar die duik genomen. Tijdens een wandeling door de jungle bleek dat als je te dicht bij een nest met wespen komt dat ze aanvallen. En ze hadden het op mij gemunt! De gids zei nog dat ze niet konden steken, maar ze kruipen in je haar en gaan direct op je hoofdhuid zitten. Er zaten er zeker 30 op me en in mijn haar. Eerst wegrennen van het nest zodat ik niet meer als aanbedreiging zou worden aangezien en toen ben ik verlost van alle beestjes.

Tijdens de nachtwandeling zien we enorme tarantula´s. De gids vangt met de hand een visje en voert deze aan de spin, die daarmee een maaltijd voor 3 maanden heeft. Ze gaan een gevecht aan wat de spin natuurlijk wint, maar heel bijzonder om te zien.

Vandaag is de laatste dag van Martine en de eerste van Marly. Nog een maandje!

Groet,

Marlies

Reacties

Reacties

Aldwin

Wat een avontuur! Die jungle-trip lijkt me een goede exposure-in-vivo-therapie tegen alle angsten die je als mens kunt hebben. Gave foto's.
PS Gisteren bij Arnold wezen eten.

je chicas

Lieve meis,

wat klinkt het super!!! Wel echt suuuper balen van je camera! Hier worden we ook achtervolgd door allerlei enge zakkenrol/vals geld omwissel/belaag- verhalen, maar nog steeds niks gebeurd (afkloppen!!)
Heeeel veel plezier nog!

dikke kus!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!