marlies.reismee.nl

Wijntjes, zwemmen en stappen

Hoi!

De periode van zeer actieve buitensportactiviteiten heb ik even achter me gelaten. Was namelijk beland in het gebied waar de beste wijnen vandaan komen. In zowel Chili (Casablanca valley) en Argentinie (Mendoza) ben ik naar wijnproeverijen geweest. Sommige te fiets (heen, want we besloten dat terugfietsen wellicht niet verantwoord meer was...) en andere zeer luxe met een geheel verzorgde excursie.

Ben weer wat beter thuis in de wereld van de wijnen en dat kan deze zomer in Nederland goed van pas komen!

Ook ben ik samen met Flavio, die wijngids was tijdens 1 van mijn excursies, naar het grootste zwembad van de wereld geweest dat in Chili ligt. Denk dan aan een baantje van 1 km!! Had er al mijn zinnen op gezet, maar na de eerste duik, bleek het grootste zwembad van de wereld niet alleen de grootste, maar misschien ook wel de koudste op onze aardbol. Dus is het geen baantje in de lengte geworden, maar in de breedte haha. Tijdens het zwemmen komt er soms een bootje voorbij zeilen of komt er een kayakker langs, want ook dit kan allemaal in dit enorme zwembad.

Hierna de meiden Marieke en Carin die ik ken uit Buenos Aires weer ontmoet en van Cordoba alleen het nachtleven meegekregen. Nu wisten we al dat dat laat begon en dus hebben tot 23.00 uur op bed gelegen. Om 00.30 uur zaten we bij de Chinees tenedor libre (all you can eat) te eten en om 2.00 uur stapten we de 1e disco binnen. En... die was geheel leeg!! De barman wist ons te vertellen onder het genot van een cocktail dat het rond 3.30 uur wel druk zou worden. En dat werd het ook, maar met allemaal stelletjes van rond de 40 a 50 jaar die de lokale dans ¨kwartet´ deden. We maakten dat we wegkwamen en op straat vertelden een paar jongens ons dat er een leuk feest was in club Era. Daar aangekomen om 4.00 uur bleek die ...... ook leeg! Wel heerlijke house muziek. Opnieuw wist een barman ons hier te vertellen dat het rond 5.00 uur druk zou worden. En dat was ook zo. Het bleek een afterparty en duurde tot in de vroege uurtjes.
De zaterdag is min of meer een herhaling van vrijdag geweest, alleen wisten we hier wel om 2.00 uur binnen te stappen in een van de grooste en drukste discotheken van Cordoba. Veel lol gehad. Maandag hebben we nog het museum van ´el che´ Guevara bezocht, wat ons meer vragen dan antwoorden over zijn leven heeft opgeleverd. Daar gaan we terug in NL wat aan doen.

Mijn oude vriendinnetje Becky van de Torres del Paine weer tegengekomen in Cordoba en met haar trek ik nu verder naar noord chili om vervolgens over de grens richting de grootste zoutvlakte van de wereld in Uyuni (Bolivia) te reizen. Dan richting La Paz om mijn vlucht naar Ecuador te halen, want daar tref ik mijn reismaatje Martine voor 3 weken!! Gezellig!

Liefs Marlies

Reacties

Reacties

jokekennis@hotmail.com

Hoi Marlies, wat is het toch leuk om jou verhalen te lezen en wat een fantastische reis maak jij. Overigens je staat erg leuk op de foto's en zie je er uit als een slanke tevreden leuke vlotte meid. Geniet van je reis, Groet Joke Kennis

Adriane

He Marlies,

zo te lezen en zien heb je het nog steeds erg naar je zin. Heel veel plezier met Martine en hopelijk hebben jullie het samen ook zo leuk.
Ik lees graag hoe het jullie vergaat.

Groetjes en geniet!

Claudia

Ola,
Que tal?
Zo te lezen en aan de foto's te zien heb je hetnog steeds erg naar je zin. Helaas alleen dit jaar geen koninginnedag voor jou.
Geniet nog even want voor je het weet zit je al weer in Holland.
Groetjes, Claudia

Mariska

Ha Marlies,

Wat een fantastische reis, leuke verhalen en schitterende foto's! Heel stoer!
Hier gaat ook alles goed. We hebben een nieuw huis gekocht en zijn dus druk bezig dat op te knappen. We doen veel zelf, maar vanwege de kinderen en ons werk blijft er maar weinig tijd over dus snel gaat het niet. Gelukkig ook tijd zat aangezien we ons huidige huis nog niet hebben verkocht (ja, ja, zo merken we toch ook wat van de kredietcrisis).
Heb je een vaste planning om terug te komen of kijk je hoe het allemaal gaat? Ik wens je iig nog een fantastisch fijne tijd.
Veel liefs,
Mariska

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!