marlies.reismee.nl

Vulkaan Villarica en andere dagelijkse dingen...

Hoi allemaal!

Het is weer tijd voor een update, want het is alweer 2 weken geleden en er gebeurt zoveel hier elke dag. Zo ben ik ondertussen naar de Perito Moreno geweest. Een gletsjer in het plaatsje El Calafate (Arg). Foto´s spreken voor zich!

Na El Calafate was mijn volgende stop Bariloche. Dit staat bekend vanwege de vele meren die dit gebied rijk is. Mooie fietstocht gemaakt, wezen raften, dagje auto gehuurd en 7 merenroute gereden met vrienden uit de route 40 bus. Aangezien deze reis 36 uur duurde heb je aardig wat tijd om elkaar beter te leren kennen.

Daarna nog een tussenstop in het zeer gemoedelijk dorpje San Martin de Los Andes waar ik niets meer gedaan heb dan 2 dagen met de bootnaar Isla Quina Quila en daar op een heel verlaten stukje paradijs heerlijk liggen zonnen met iPod en boek.

Toen werd het tijd voor weer wat echt werk. Pucon in Chili leent zich daar heel goed voor. Het ligt aan de Chileense kant van het merendistricht en schijnt in het hoogseizoen niet normaal druk meer te zijn, maar nu het hoogseizoen voorbij is het een heel idyllisch plaatsje waar je de meest uiteenlopende buitensportactiviteiten kunt doen en gezellig kunt uithangen met wat lokals, wat weer goed is om mijn spaans een beetje bij te houden.

Maar goed, die vulkaan Villarica...!!! Moest er ´s morgens om 6 uur uit, want om 6.30 uur vertrokken we. Dan spullen passen en rugzak vullen met eten en uitrusting. Om 7.45 uur begonnen we de tocht. Zou eigelijk de eerste 400 meter met de lift doen, maar vw de te harde wind deed die het niet. Oke toch eigenlijk voor watjes! Dus daar begon ik aan mijn klim op 1400 meter. De top was op 2850. Na anderhalf uur en de eerste 400 meter zeiden ze dat we nu het ergste hadden gehad wat me echt geruststelde. Achteraf bleek maar weer dat die Chilenen kunnen liegen als de beste.... Moeilijkste gehad m´n .... mijn god wat heb ik afgezien!! Aangezien de groep iets te snel voor me ging kreeg ik mijn eigen gids en die begon gezellig tegen me te kletsen enzo. Af en toe wist ik er een jaja, of sisi uit te gooien, maar meest van de tijd was het enige wat uit mijn mond kwam ¨ajb, 1 minuutje rust¨. Het was echt eentoppertje en hij liep voor me en sprak me moed in en stapje voor stapje kwamen we steeds verder. Toen moest ik specialegrampons onder mijn schoenen doen voor het ijs waarover we gingen lopen met punten eronder en een pikhouweel in mijn handen voor een eventuele noodrem mocht je vallen en naar beneden glijden. Voelde me zo stoer!! Nadat ik ein-de-lijk de top had bereikt na 5,5 uur ging die glimlach niet meer van mijn gezicht.

Terug naar beneden was nog vetter en kregen we een soort luier om, zodat we naar beneden konden glijden over de paden die we omhoog gemaakt hadden door de sneeuw.Super snel ging dat en echtlachen.Die avond naar een hotspring waar we in de buitenlucht in warmwaterbaden konden bijkomen van de tocht. En toen voor 11 uur in slaap gevallen...

Na een rustdagje in de rivier gesprongen voor Hydrospeed. Moeilijk uit te leggen, maar de foto´s spreken voor zich. Voor vertrek nam de gids nog even een flinke joint, want dan kreeg je het gevoel van vliegen over de golven nog beter ;-)

Meiden van handbal, succes morgen!! Ik reken op het kampioenschap!!

Liefs Marlies

Reacties

Reacties

Ria Dennenbroek

Hoi Marlies, wat jij allemaal doet in die weken dat je weg bent , daar heb je toch veel langer voor nodig? Zo zit je helemaal beneden en dan zie ik dat je al weer veel hoger zit, wat zal jij een conditie hebben opgebouwd, om jaloers op te worden. Heb weer zitten genieten van je verhaal en je leuke en mooie foto's.
Ik ga met San en de jongens vanmiddag naar ajax (hopelijk ook leuk) groetjes en tot mails Ria

Monique

Hallo Marlies,
Ik lees al een tijdje mee en verneem van Sandra het een en ander. Wat een geweldige reis en die foto's, super echt ,de ene nog mooier dan de ander!
Ik wens je nog heel veel plezier en avontuur!
Groetjes Monique (zus van Sandra)

Sandra

He topper,

Ik heb je gisteren nog gesproken.
Het kampioenschap hebben we voor je binnen gehaald.
Ik geniet weer van je verhaal en je mooie foto's.

Veel liefs
Sandra en de mannen

Daniëla (van Rudy Post, je weet wel)

Hoi Marlies,

Heb je verhalen gelezen en naar de foto's gekeken.
Helemaal geweldig wat je daar aan het doen bent.
Je bent trouwens wel stoer dat je al die dingen aandurft en volbrengt. Hele mooie foto van de vulkaan overigens met die ringen erachter.

Blijf je verhaal volgen.

groetjes en heel veel plezier en avontuur.

Marieke & Carin

Heej Marliesje!!!

Wat een superverhalen weer allemaal! Stoer hoor met die pikhouweel ;)
Die hebben wij hier nog niet nodig, wij vertrekken morgen richting Salta.
We blijven je volgen, kijken of je nog leuke tips voor je hebt. We denken hier nog vaak aan je!

Dikke kus van ons en BA

Marieke & Carin

haha tips voor ons natuurlijk...Dat krijg je na al die nachten in slechte hostels :P Tu sabes doch...

janine

hi marlies, hoorde van Xander (in Au) wat je allemaal aan het doen bent, supergaaf, ben jaloers, ik eens even allemaal lezen wat je beleefd hebt, antartica wat apart. Nou iig heel veel plezier, maar dat zal wel lukken :-) en je krijgt nog wel een jaloerse reactie als ik alles gelezen heb :-) groetjes janine ps: en ik ga hard sparen om ook weer zo'n mooie reis te maken!

Linda (Pappot)

Hey Marlies,

Ik zag op barbara d'r Hyves pagina deze link staan. Ik heb net even al jouw belevenissen gelezen. De foto's gan ik thuis wel even bekijken. Op mijn werk is het internet momenteel niet zo snel, ik zit al een tijdje te kijken en ben nog niet eens op de helft!!

Maar wat ik gezien heb ziet er waanzinnig mooi uit. Volgens mij ben je zoveel mogelijk belevenissen in de tijd dat je er bent aan het proppen. Je hebt helemaal gelijk!

Ik denk dat Vin en ik maar weer eens flink moeten gaan sparen.....

Nog heel veel plezier en ik zal zeker binnenkort nog even je site checken!

Groetjes,

Linda

Aldwin

Hoi vakantieganger!

Heb je reisavonturen gelezen. Erg leuk en veel herkenning (Ushuaia, Torres del Paine, Calafate, Perito Moreno, Pucon/Villarica). Vol bewondering je ontberingen op de Villarica en de hikes gelezen. Weet zelf hoe zwaar die zijn. Knap dat je alles hebt voltooid. Petje af!!!!!! Krijg veel zin om weer op reis te gaan.

Veel plezier!

Gr A.

Robert en Chris (Doras)

Hoi lieve Marlies, hier zijn we weer even om jou te complimenteren met al jouw heldhaftige acties.... een heuse vulkaan bedwingen, da's niet niks! Zo te zien en te lezen moet het een hele onderneming zijn geweest maar je hebt de top gehaald! (toppertje). Als ik zo je foto's bekijk en je verhalen lees moet ik weer helemaal terugdenken aan de tijd dat ik zelf 7 maanden heb gereisd. Alweer 15 jaar geleden maar een ervaring waar je de rest van je leven op kunt terugzien en ook je voordeel bij hebt (relativeren, flexibiliteit, 'open mind', iedereen in z'n waarde laten etc). Neem zo veel mogelijk in je op maar neem ook zeker af en toe de tijd om alle indrukken te laten 'inzinken'..... De valkuil is dat je te veel wil doen. Maar volgens mij doseer jij spanningen en ontspanning heel goed af. We zien al weer uit naar je volgende avonturen. Tot de volgende mail en lieve groeten, Chris en Robert

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!