marlies.reismee.nl

Vlak voordat je eraf valt....

Ushuaia (het einde van de wereld, el fin del mundo!)

Na te gekke laatste dagen im BA ben ik afgelopen weekend naar Ushuaia gevlogen.Het zuidelijkste nog bewoonde gedeelte van deze aarde! Het leven uit een backpack begint nu echt. Slapen met 6 man op een kamer en hopen dat niemand snurkt….

In Ushuaia eerste dag helemaal moeten bijkomen van laatste nacht in BA. 2e dag lekker gewandeld door de haven en ´s middags op advies van 1 van die gasten van het hostel nog een glaciar bezocht. Moest daarvoor eerst een stukje met de taxi omhoog. Dat of met het stoeltjesliftje omhoog, maar iedereen had me al gezegd dat die voor watjes was, dus stoer als ik ben ging ik omhoog lopen. Echter geen boek vertelde me dat ik na die piste die ik omhoog was gelopen nog een uur te gaan had. En het was niet vlak ofzo… Dus ik op zoek naar die gletsjer en elke keer als ik weer een volgende bocht nam hoopte ik op dat geweldige uitzicht. Na een uur lopen hield het pad op en heb ik samen met een Braziliaan in een deuk gelegen om wat ze hier gletsjer normen! Wat sneeuw, ijs en noem het een glaciar! Het had elk willekeurig dorp in een skigebied in Frankrijk kunnen zijn. Haha. Wel een mooie wandeling gehad van 4 uur, waarvan 1,5 uur omhoog. Totaal 600 meter geklommen en 1000 afgedaald.

Vandaag ga ik met die Braziliaan naar het nationale park en dan begint vandaag ook mijn reis naar Antarctica. Echter de boot vertrekt pas morgen.

Dus volgende verhaal en foto´s als ik de reis van mijn leven heb gehad!!!!

Reacties

Reacties

Frank Heijt

dag lieve nicht van harte gefeliciteerd met je verjaardag gaat alles goed op reis ?
veel plezier nog verder en doe voorzichtig XxX Frank

Claudia

Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de glooriaaa, in de glooooriiiiaaaa..
Hieperdepiep hoera!!! Hieperdepiep hoera!!! (en dat dan 32 keer)
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een leuke dag van.
Hier verder alles rustig. Wacht op de oproep voor mijn operatie.
Groetjes, Claudia & Jacob

Cindy

Gefeliciteerd met je verjaardag!!! Maak er een gezellige dag van. Ik kijk uit naar je Antarctica verhaal..

Jose

Hey Marlies!
Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag! We drinken een borrel op je en kunnen niet wachten op je volgende waarschijnlijk nog mooiere verhaal. Ben niet een beetje jaloers, zeg maar gerust stinkend ;-)...... Geniet ervan! Dikke kus Joos, Sander en Justin

Yvonne

Hey, ik ben een beetje laat, maar GEFELICITEERD! Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt op antarctica. Nog een leuke eskimo tegen gekomen om mee te proosten???
Ik benieuwd naar je volgende verhaal, maar vooral naar foto's. Veel plezier nog!!

Zlata

Lieve Marlies,

Heb al je verhalen vandaag voor het eerst gelezen. Heel indrukwekkend. Heel lief van je dat je de tijd neemt om wat je meegemaakt heb zo uitgebreid met anderen te delen! Echt fantastisch, alsof wij inderdaad met je meereizen!

O ja…… gefeliciteerd met je verjaardag!!!!! Ik wens je de allerbeste!!!!!

Het was hier bij Doras nog even wenen zonder je, nu nog steeds, denk ik.

Veel, veel plezier met je reis.

Warme groeten uit met de sneeuw bedekte Amsterdam.

Zlata

sylvia

he roomy,
wow wat een geweldige foto's, wat heerlijk dat je de stap hebt gezet om zulke mooie dingen mee te maken.
Jij leeft echt het credo: het leven is een feestje alleen je moet er wel zelf slingers ophangen!! Neem wat van je mooie indrukken mee terug en ondertussen geniet ik van de foto's. Je hebt vast je smsje op jouw verjaardag niet ontvangen dus bij deze: nog een fijn nieuw levensjaar vol met alles wat mooi is in je rugzak;-)

Bij spirit gaat het goed. Ik ga per 1 maart mijn leidinggevende vervangen en zit dus weer op de stoel van afdelingsmanager. Gek en wat spannend maar ik geniet. Heb goede keuze gemaakt.... En het laatste nieuws van Elleke had ik door gekregen.. Maar hoe belangrijk is doras nog als je op antartica logeert... He roomy je weet toch;-)
syl

Colette & Robert

Wauw!!!! Je foto's zijn echt overweldigend mooi! Ben je alweer een beetje terug op aarde na dit avontuur? Ik hoop dat je er nog lang van kan nagenieten!
dikke zoen

Joke KenniJ

Marlies, allereerst van harte gefelicitweerd, dit is een verjaardag om nooit te vergeten, geweldige foto's een gemoegen om naar te kijken en je reisverslag te lezen, Geniet nog verder, groet Joke

becky

marlies! i sent an email to your email account you never check! so check it :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!