marlies.reismee.nl

na de eerste dagen....

Dag allemaal!

Na de eerste dagen is er veel veranderd hier. Heb veel ontdekt en veel gedaan. Natuurlijk veel te veel om allemaal apart te beschrijven, maar ik zal zoveel mogelijk foto's met korte toelichting plaatsen.

Op zaterdag de 18e plan ik een fietstour voor mezelf. Helaas blijkt het adres in de Lonely Planet inmiddels een supermarkt ipv een fietsverhuur bedrijf en de medewerkers weten me niet veel meer te vertellen, dan kijk eens om de hoek van de straat, misschien zitten ze daar..?? Ik wandel maar verder en kom uit in San Telmo. Dit is de wijk van de Tango. Op een pleintje in deze wijk wordt een show gegeven (zie filmpje). Heel leuk om mee te maken. Daarna doe ik alsnog een fietstour nadat ik wat fietsers heb aangehouden en een visitekaartje heb gehad. Tijdens de tour verlies/vergeet (of geef ik weg zoalssommigen zouden zeggen) mijn helm. Gelukkig doen ze niet moeilijk. De tour is heel leuk. Gaat o.a. langs Boca. Deze wijk is bekend vw de vele gekleurde huizen en natuurlijk de voetbalclub Bocajuniors.

In mijn 2e week les komen er 4 nieuwe studenten. Anja en Bassie uit Duitsland en Carin en Marieke uit Nijmegen. We leren elkaar snel beter kennen en gaan er 's middags en 's avonds op uit. Beleven het nachtleven, drinken mate (dat is argentijns voor erg vieze thee) entragos (cocktails)en lachen veel. We plannen een trip naar Foz de Iguazu. Dat is 20 uur met de bus. Net zoiets als voor 2 dagen naar Salou met de bus. Al is Salou natuurlijk niet te vergelijken met Iguazu...!! Wezijn afgelopenvrijdagmiddagvertrokken enmaandagmiddag weer teruggekomen. Vantevoren een gek plan, maar achteraf gezien is het het allemaal waard geweest!! Kijk maar naar de foto's en fimpjes. Iguazu is een nationaal park met heel veel watervallen. Je kunt Garganta del Diablo (de grootste) vanaf de Argentijnse kant en vanaf de Brazilliaanse kant bekijken. Het is ontzettend indrukwekkend. Er komt geen einde aan de watervallen.... Het geluid van die hoeveelheid water dat naar beneden klettert is echt onwijs! We beginnen de dag met een dip onder een waterval. Met een speedboot eerst 6 kilometer stroomopwaarts en foto's nemen. Dan alles in een waterdichte zak alles dat droog moet blijven en dan met boot en al onder een waterval door. Op de foto's zie je dat ik een regenjas draag, maar dat was echt zinloos. Water gaat waar het niet gaan kan... Was echt he-le-maal kleddernat. Wel echt te gek! Een Kaaiman gezien in het park en gelukkig de jaguars misgelopen.

Hier stop ik mijn verhaal maar weer. Nog een paar dagen in BA en dan op naar het zuiden. Waarschijnlijk na Antarctica meer verhalen en foto's!

Liefs Marlies

PS vind het heel erg leuk om jullie reacties te lezen! Bedankt!

Melvin

he truus! wat zie ik nou, ga je met Bassie om?? HAHAHA!! en waar blijft Adriaantje???

Het ga je goed mop.. veel plezier nog en tot later!!

Mel

Vanes

Hey mop,

Helemaal top om te lezen dat je het zo leuk hebt!!! En de foto's zien er erg leuk uit!!!

Have Fun!
Dikke kus van ons

San

He toppertje,

Je verhalen vind ik helemaal top. En je foto's zijn erg mooi. Heel veel plezier verder en ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal.

Liefs
Sandra en de mannen

Yvonne

Hey, ik heb je gevonden. Heel leuk om zo met je mee te reizen. Mooie foto's van de watervallen. Op de foto al, laat staan hoe indrukwekkend ze in het echt zijn.

Groetjes Yvonne

Inge

Hoi marlies

Wat jij daar allemaal mee maakt, maken andere in een heel leven niet mee!
Leuk om te lezen en te kijken.
Veel plezier Ik kijk uit naar het volgende verhaal
groetjes Inge

Sjaak

Saai saai saai. In Amsterdam is het ondertussen 20 graden.

Karolina

Hoi Marlies,

Mooie foto's hoor zelfs een met een regenboog. Kan zien aan de foto's dat je het erg naar je zin hebt. Je hebt ook al een lekker kleurtje. Leuk om al die verhalen van je te lezen hoor, en je hebt al een leuke partner gevonden met dansen (knipoog) heb je toch nog wat gehad aan die Salsa les ahahah hee meid geniet ze en tot je volgende verslag met de foto's.
Een dikke knuffel van ons allemaal,

Knuf van Karolina en de andere scherries

Joëlle

Super leuk om zo een beetje mee te kunnen genieten van je reis, super mooi daar zeg, echt wel gaaf dat je nu die reis doet, zal een ervaring zijn voor het leven, hou me op de hoogte. Zit jij ook op facebook, ik wel, kan je ook wat fotootjes zien van Isabel, die is nu al weer 14 maanden oud al een echt meisje. Dikke kus geniet er van. Joëlle

Joke Kennis

Marlies, wat bof jij toch om zo'n mooie reis te maken, geniet ervan en je verhalen zijn erg leuk om te lezen, Groet Joke Kennis

Colette

He Lies,

je Tango-skills zien er indrukwekkend uit hoor! Dat wordt een demonstratie als je terug bent. Die watervallen doen wij je niet na. Geniet nog even van de zon en op naar de kou.
Oja, en we zijn nergens meer ingetrapt, haha!!!

x rob en co

Brenda

Hoi Marlies,

Wat een te gekke foto´s zeg, die huizen in alle kleuren en dan die watervallen echt te gek. Zo te zien vermaak je je prima daar. Ik vind het heel leuk dat je ons laat meegenieten van je reis. Ik kijk uit naar je volgende verhaal, Antartica. Heel veel plezier.

Kusjes Brenda

Carin en Marieke

Marlieeeees!!!

Jaa wij missen je nu ook al :(! Was echt gek dat je er niet bij was vandaag! We zijn met de hele bups naar La Boca geweest (en hebben even jouw moederrol overgenomen ;) )
Tsja gisteravond... de piloten hebben ons helaas niet naar huis gevlogen, maar hebben ons wel naar de bus ge-escorteerd... om half 7... hihi. En idd, de kater komt later... het hobbelritje naar La Boca was voor Marieke geen succes....

Meid, geniet heel veel daar! We denken aan je en we lezen mee!

Tu sabes doch!!!!!

dikke kus van ons

Freni

He Marlies! Wat ben jij een cool wijf!
Echt super gaaf al die reisverhalen!

Groetjes Freni