marlies.reismee.nl

Eerste dagen in Buenos Aires

Hola amigos!

Zoals beloofd en door enkele al gevraagd stuur ik jullie mijn eerste verslag uit het zeer zonnige Buenos Aires. Dag van vertrek was vreemd maar leuk. Xander kreeg de sleutel van zijn huis (vet!) en 3 uur na de champagne stond ik op schiphol. En met mij onverwacht veel vrienden om me uit te zwaaien. Leuk! (te) Zwaar bepakt vertrokken naar Buenos Aires. De stad waarvan geschietkundigen het nog steeds niet eens zijn over de datum waarop het is gesticht. Wat wel bekend is dat de stad vernoemd is naar Nuestra Señora de Santa maria del Buen Ayre (Onze Lieve Vrouwe van de Goede Wind). De bewoners worden porteños (havenbewoners) genoemd.

In Buenos Aires haalt Barbara me op en brent me naar Señora Martha. Mijn gastgezin bestaat uit 1 persoon. Mas o menos 70 jaar oud. Als ze niet aan het bellen is, dan kijkt ze novelles (soap's). Ze is erg aardig en kletst vanaf het begin van de ochtend als we samen ontbijten, tot aan het avondeten lekker door. Woon in de wijk Belgrano. Redelijk chique wijk. We hebben 24 uur per dag een bewaker voor de deur. Al vallen ze zo af en toe wel in slaap.... Het is hier rond de 30 graden.

Eerste dagen de stad gaan verkennen. En wat valt hier nou op? Mensen staan allemaal netjes achter elkaar in de rij voor de bus. Die rij is soms wel 20 meter lang. Als er in el subte (metro) een plek vrij komt, dan kijken de mannen eerst om zich heen of een vrouw wil zitten en biedt haar de plek aan. Zelfde in de bus, ze openen de deur etc. In parken lopen hondenuitlaters met wel 15 tot 20 honden. Echt geweldig gezicht. Als ik ze zie aankomen dan loop ik natuurlijk wel ff een blokje om ;-) Door de vele europeze invloeden hier staan er prachtige gebouwen. En iedereen zoent iedereen. 1 zoen op de wang. Transport gaat via de colectivo (bus) of subte (metro) en die rijden af en aan. Verkeer is een chaos en oversteken een uitdaging op zich. Mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Op die taxichauffeur na dan die me (ongevraagd) de toeristiche route gaf...

Na 3 dagen alleen de stad verkennen verheug ik me op mijn eerste schooldag. Mensen leren kennen om samen de stad en natuurlijk het uitgaansleven mee te verkennen. Vreemde gewaarwording als je dan een ´school' inloopt en je blijkt de enige student te zijn... School was op last van de brandweer gesloten om de vloeren te impregneren. Alles liep uit en andere studenten waren overgeplaatst naar een andere school. Mijn eerste dag zouden ze weer open gaan. Er is alleen geen electriciteit, geen stoelen, geen tafels, geen computers etc. Er schiet me maar 1 ding te binnen Mooi he.... Alles! De Peru gangers snappen hem zeker. Betekent zoiets als ook al zit alles tegen, je bent toch maar even lekker 6 maanden op vakantie, dus maak je niet druk... Ik zal hem vaker nodig hebben deze week blijkt later. Deze week is het behelpen en vanaf volgende week komen er meer studenten en facitliteiten. Krijg nu prive les. Alles heeft zo zijn voor- en nadelen. Tijdens een city tour heb ik een Nederlands meisje ontmoet met wie ik nu af en toe afspreek.

Door de school krijg ik een tangoles aangeboden en dat laat ik natuurlijk niet schieten. In de kelder van een gebouw in Pamermo viejo (oud gedeelte) blijkt opeens een danszaal te zijn zo groot als.. ja zo groot als een voetbalveld.. nou ja zaalvoetbal... dus eigenlijk handbalveld. Bij gebrek aan mooie hakjes doe ik de les op mijn slippers (val enigzins uit de toon, maar ja). Had ook voor bergschoenen kunnen kiezen, maar dit leek me de beste optie. Naast nog enkele toeristen zijn er ook veel porteños (havenbewoners, mensen uit buenos aires) wat het geheel wel heel erg leuk maakt. Geen gebrek aan mannen, wat bij dansschool Ponne nog wel eens anders was... Ik leer de eerste passen en tegelijk leer ik wat leuke mensen kennen met wie ik daarna lekker uit eten ben gegaan. Daarna terug naar de kelder waar we een ge-wel-di-ge show krijgen te zien van de dansleraren. Wauw! Ze maken er een hele show van en betrekken het publiek erbij. Als de dansleraren iemand uit het publiek kiezen om verder mee te dansen valt het oog van 1 van hen op mij. Na enig tegenstribbelen ga ik dan toch de dansvloer op. 300 man die naar me kijken, het licht gaat uit, de muziek gaat aan en ze spelen... hmmm geen tango, maar schuifelmuziek! Haha gefopt. Daarna nog wel even leuk met die leraar staan dansen en ja, ze kunnen het echt goed! Tot in de vroege uurtjes in de club gebleven.

Ben in 1 van mijn vrije middagen nog naar Recoletta gegaan. Naar de begraafplaats van o.a. Eva Duarte (Peron). Waar het niet lijkt op een begraafplaats, maar meer op een soort miniatuurstad. Die mensen liggen begraven in huizen waar sommige mensen nog jaloers op zouden zijn. Daarna zoek ik een bankje op in de schaduw en daar klets ik vervolgens 2 uur met een local. Ze geeft me wat leuke tips en haar telefoonnummer.

Mijn vlucht naar Ushuaia, het zuidelijkste nog bewoonde puntje van deze aarde is inmiddels geboekt voor 31 januari. Tot die tijd zijn er nog vele dingen te doen in de stad hier waar ik jullie de volgende keer van op de hoogte stel.

Ik heb op http://www.marlies.reismee.nl/ wat foto's geplaatst van mijn eerste dagen en daar kan iedereen ook zien en volgen waar ik ben en wat ik doe. Hoop dat jullie even een kijkje nemen op deze site zo af en toe. Hoor graag hoe het met iedereen is in Nederland! Voor nu..

¡Suerte para todos!

Reacties

Reacties

Karolina

Hee Marlies,

Leuk hoor om zo van je te horen en te zien. En even naar je foto's gekeken en vond inderdaad die begraafplaats nouja dorp echt mooi om te zien. Aan je verhaal te lezen kan ik merken dat je het naar je zin hebt. Blijf het knap van je vinden om zo maar in je eentje weg te gaan hoor. Nou ik houd de mail in de gaten en hoop nog veel van je te horen. Wij hebben trouwens verloren he. Met Ashley gaat het ook goed heeft de operatie aan der knie goed doorstaan en mag hem na een week al ligt belasten dus dat gaat de goede kant op. Nou tot krabbelse maar weer.
xxKarolina

colette

He Lies,

tango op je slippers met zwoele argentijnse mannen, dat doe ik je niet na. Ik kom niet verder dan rochelende, wiet rokende, indiase mannen die me alleen maar een veel te dure reis willen verkopen, haha! Geniet ervan en ik volg je hoor! En via " www.robertencolette.waarbenjij.nu " zijn wij te volgen. Tot mails
x co

Claudia

Hi Marlies,
Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt!
Ik ben erg nieuwsgierig hoe je de expeditiecruise naar Antartica vindt.
Groetjes, Claudia

Adriane

He Marlies,

gaaf om zo mee te mogen genieten van je reisavonturen! Ik zal zeker proberen alles te lezen en te volgen en op die manier geniet ik dan ook een ietsiepietsie mee.

Tot lezens,
Groetjes Adriane

Hilbert

He Marlies,

Wat gaaf dat je weet on tour bent. Kon je het toch niet laten die latino-cultuur weer op te snuiven. Ik hoop dat je wederom een geweldige tijd gaat mee maken. Geniet er van. Mooi he.....alles!!

Groet, Hilbert

tiny

hoi daar ben ik weer met berichtje van hier .ik heb het voor de tweede keer gelezen en dan lees ik er weer wat anders bij wat ik de eerst keer niet heb gelezen gek is dat he .ik geniet er van en ik neem mijn pet voor je af hoor ik zou het niet durven .heb je wel gauw kontakt met andere studenten? ik geen idee hoe dat er toe gaat als je hier Nederland binnen komt kan je toch niet meteen naar een school stappen en zeggen ik wil die en die les,vreemd hoor.maar goed je gaat de bekende reis naar het zuiden maken misschien kom je Prins Will.alex.en Maxima nog tegen want ik hoorde dat die de reis ook gingen maken in Febr.stel je voor he.ach het zijn ook maar gewonen mensen schrijft je familie hier ook op of is dit enkel voor bekende .en hier gaat alles z.n gangetje we zijn wel bezig met onze grote vakantie naar de u s e Florida met zijn alle dus met 10 pers.we hebben net een mail gehad van een fam.uit Florida die hun huis aanbieden dat gaat wel snel hoor via de computer dit is ongelooflijk ik vraag zij antwoorden als je dit allemaal via de kpn doet ben je een gods vermogen kwijt en dit gaat erg snel. Als jij mailt op school of zo moet je dan je minuten betalen of zo?hoe gaat dat of koop je een kwartier .zo raar he maar ik weet effe niks meer O ja Miriam is jarig geweest en viert dit samen met Daan zaterdag de 24 jan en dan gaan we naar Edwin ,Tom Isa Nicole en Luke die zijn over twee weken allemaal jarig groetjes en tot Mail

Cora en Andre

Hallo Marlies

Wat een geweldig reisverslag en je heb al veel leuke mensen en dingen gedaan, Je trip wordt steeds leuker en ook erg spannend om alles te lezen van je belevenissen. Als ik je foto s en je verslag lees kan ik niet wachten om 65 jaar te worden, Wij hebben besloten om dan ook veel te gaan reizen. Jajaj maar niet meer zoveel lopen en raften op onze leeftijd. We blijven je volgen op je reis. Met mijn vader is alles weer wat rustiger geworden en andre gaat maandag naar zijn chirurg terug. Het lopen gaat toch nog niet zo goed als hij dat zou willen. We houden je op de hoogte, Verder is alle oke in Amsterdam. Heel veel reis plezier en op naar je volgende verslag. Liefs Cora en Andre

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!